4 Ekim 2017 Çarşamba

TAVUKLU BÖREK

Bu börek çok farklı tavuk suyu ile birleştiğinden tavuğun kuruluğunu alıyor...Yufkanın arasında tavuklar tavuk suyu ile birleşince süper bir lezzet çıkıyor ortaya.

Yazlık komşumda yediğim, çok lezzetli bir börek, hem çayın yanına yapılabileceği gibi, ana yemek olarak da yapabilirsiniz.
Çok beğendiğim için hemen denedim ve sizlerle paylaştım......her zaman ki gibi denemediğim hiç bir tarifi sizlerle paylaşmıyorum....
büyük fırın tepsisi için komşumdan aldığım ana tarifi paylaşacağım sizinle...benim tepsim küçük olduğu için bir yufka eksilttim.....
MALZEMELERİ

5 adet yufka
1 bütün tavuk( haşlanıp suyunu ayırın....etlerini ufak ufak didikleyin.)
2 adet yumurta,
4 kaşık yoğurt 
2 kaşık tereyağı( Tüm malzemeyi birlikte çırpın) yağı ben 4 kaşık koydum siz arzunuza göre azalta bilirsiniz....sıvı yağ da ekleye bilirsiniz....tereyağı tavuğa yakıştığı için tercih ediyorum.
tuz,karabiber
tepsiyi yağladıktan sonra ilk yufkayı tepsiden taşacak şekilde yayalım.

ara katlarına erittiğiniz tereyağı'nı ,yumurta ve yoğurtla hazırladığımız karışımı sürelim.....her kata hazırladığınız bu karışımı sürün...

ben 1,5 yufkayı yerleştirdikten sonra arasına tavukları koyup tekrar 1,5 adet yufkayı ve tekrar tavukları yerleştiriyorum.......yani böreğin içi 2 kat tavuk oluyor...
yufkaları yerleştirmemiz bittikten sonra tepsinin dışında kalan yufkalarında üzerine kapatıyorum. en üstüne de yine yumurtalı, yoğurtlu karışımı sürüyoruz....
böreği istediğiniz büyüklükte dilimlere ayırıp...180 derecede  fırına veriyoruz....
Ben üzeri hafif kızarınca fırının derecesini biraz arttırıyorum....iyice kızarınca fırından çıkarıp...bir kenara ayırmış olduğunuz tavuk suyundan sıcak böreğin üzerine kepçe yardımı ile dökünüz...tavuk suyunun ölçüsü yok...
döktüğünüz tavuk suyunu börek çekecektir...fazla ıslak olmasın.....tabi tavuk suyunuz da soğuk olsun....
afiyetle yiyin....
Bu böreği tavuğa yakışa bilecek farklı malzemeler ile de zenginleştire bilirsiniz,,,mesela benim aklıma gelen mantar olabilir, bazı tariflerde tavuk parçaları ile ceviz de karıştırıldığını gördüm....lezzetli olabilir.....sizinde aklınıza gelen farklı malzemeler olursa paylaşırsanız sevinirim....