7 Nisan 2015 Salı

LAZANYA KIYMALI-PEYNİRLİ

Lazanya yapmak zor gibi görünse de bence fazla bir zorluğu yok....ve bence süper bir ziyafet yemeği...size tarifini vereceğim bu lazanya sunumu açışından çok hoş...denemenizi tavsiye ediyorum.....malzemelerini kendi ağız tadınıza göre değiştire bilirsiniz....

1 paket lazanya ( ben barilla kullanıyorum bir anda hamur olmuyor)
300 gr kıyma
500 gr ıspanak300 gr mantar
2 adet soğan
2 adet domates
6 diş sarımsak
2 yemek kaşığı domates salçası
1/4 besel margarin ( ben tereyağı kullanıyorum)
1 su bardağı kaşar rendesi
tuz,karabiber,pul biber,
beşamel sos bakınız..

Lazanyaları çok hamur yapmadan tuzlu suda haşlayalım
Haşladığımız lazanyaları uzunlamasına ..bir kısmı kabımızdan sarkacak şekilde çukur fırın kabımıza yerleştiriyoruz...
Önce soğanları bir parça öldürüyoruz. Mantarları da ince ince doğrayın karışıma ekleyin.sarımsakları ve kıymayı ekleyip kavurmaya devam edin...domates ve domates salçasını da ekleyin..
ilk önce hazırladığımız kıymalı içi yerleştiriyoruz......üzerine parça lazanyalardan döşüyoruz...
Beşamel sosu döküp lazanyaları yerleştiriyoruz...hazırladığımız ıspanaklı peynirli içten bir kat koyuyoruz...beşamel sos, kıymalı iç, peynirli iç diye sırası ile kat kat döşüyoruz....
beşamel sos peynir harcı
tekrar lazanya ile kapatalım....kabımız doluncaya kadar kat kat bu işleme devam edelim...
Kıymalı harç sırasıyla kat kat döşüyoruz
Sarkan kenarları üzerine toplayarak kapatıyoruz
Lazanyaları 200 dereceli fırında üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz...
Fırından çıkardığımız lazanyaları ters çevirip çıkarıyoruz....