14 Haziran 2016 Salı

KABAK MÜCVERİ

Kabak dolması yaptığımda ortasından çıkan kabakları hiç atmam mutlaka ertesi gün kabak mücveri yaparım....evdeki tüm yeşillikleri koyuyorum kışın yaptığımda  bazen ince ince kıyılmış pırasa , bazen ıspanak dahi eklediğim oluyor hepsi ayrı bir tad veriyor.....

MALZEME 2 su bardağı iri rendelenmiş kabak
3 adet  yumurta
4 yemek kaşığı un ( Kıvamına göre ayarlayın)
1 tutam tuz
2-3 sap doğranmış yeşil soğan
2 yemek kaşığı doğranmış nane
2 yemek kaşığı doğranmış dereotu
1 küçük baş incecik kıyılmış kuru soğan
1 yemek kaşığı tuzsuz tereyağı

Not: arzuya göre 1 yemek kaşığı kaşar peyniri rendesi, beyaz peynir rendesi koyabilirsiniz...hatta ben 1 adet limon kabuğu rendesi koyuyorum çok hoş koku veriyor...Kabarmasını isteyenler karbonatta ekliye bilirler ben rengini bozduğu için koymuyorum....tercih size kalmış.....
Rendelenmiş  kabakları bir kevgire yerleştirin....üzerine tuz serpin yarım saat bekletin....suyu iyice çıkıncaya kadar ovun kabakların iyice suyunu çıkarın ve sıkın...
Kağıt havlunun üzerine çıkarıp kurulayın..
Bir kapta yumurtaları çırpın.. ve yeşillikleri ekleyin....tuzunu, biberini sıktığınız kabakları da ekleyip en son unu karıştırın koyu bir bulamaç olsun........Tereyağı nı teflon tavaya koyup ...kaşık yardımıyla mücveri parça parça .dökün......arkasını önünü yakmadan kızartın.....