27 Mart 2015 Cuma

HARDALLI KÖFTE

Çocuklarımızın en sevdiği yemeklerin başın da gelir köfte.....tabi en çok anne köftesini severler....kızarmış patates yanında.....bende çok severdim patates,  köfteyi....çocuklarımda çok severlerdi....şimdi torunlarımın favori yemeği.....yani nesilden nesile baş yemeğimiz olmaya devam ediyor....
Ben bu gün sizinle farklı bir köfte tarifi paylaştım....çocuklarınızın bu köfteyi de beğeneceğini tahmin ediyorum...en azından farlı bir lezzet....



1 kilo kuzu veya dana kıyma
1 çorba kaşığı kimyon
tuz,karabiber
2 yemek kaşığı tereyağı veya sıvı yağ
1 çay kaşığı rende taze zencefil (istenirse)
1 büyük baş soğan ince doğranmış
3 diş sarımsak ezilmiş
2 yemek kaşığı domates salçası
yarım demet taze kişniş veya 1 tatlı kaşığı toz kişniş
1 yemek kaşığı hardal


Kıyma, kimyon, zencefil, tuz ekleyin köfteyi iyice yoğurun.

Ceviz büyüklüğünde toplar yapın

Tereyağında orta ateşte 2-3 dakika çevirerek köfteleri kızartın
Kağıt havlunun üzerine kızaran köfteleri çıkarın
Aynı tavaya biraz daha istenirse tereyağı konulup, soğan ve sarımsaklar öldürülür
 Zencefili ve hardalı ekleyin
suyunu ve salçasını ekleyin
 
 10 dakika kaynatın
Köfteleri sosun içine ekleyin 5 dakika daha pişirin
 
 
Taze kişnişi ekleyin, Kişnişi sevmeyenler taze maydanoz koyabilirler...ben her ikisini de koyuyorum...