14 Mart 2015 Cumartesi

BAŞAMEL SOS YAPIMI

Sos tariflerine başlamışken beşamel sosu atlamak olmaz.......Benim en çok kullandığım sostur...Makarnalarda,sebzelerde ve her zaman baş yemeğim olan hünkar beğendi de......











Malzemeleri
1 çorba kaşığı tereyağı
2 1/2 su bardağı süt

biraz tuz
1 kahve fincanı un
( Yapacağınız yemegin oranında ölçüleri arttırın)
Yağı küçük bir tencerede eritin.....
Unu ilave edin ağır ateşte 3 dakika kadar çok pembeleşmeden kavurun, sonra ateşten alın, 5 dakika soğumasını bekleyin ve çırparak kaynar sütü ilave edin.
Ağır ateşte koyulaşıncaya kadar pişirin.....
Not: soğuk süt kullanacaksanız...Tencereyi ateşten indirmeden hızlı,hızlı çırparak sütü yavaş yavaş ekleyin....topaklanmasın...kıvamı koyu boza kıvamında olacak el blender kullanabilirsiniz...( Ben genellikle kullanacağım yemeye göre kıvamını ayarlıyorum...fırına vereceğim sebze yemeklerinde biraz daha sulu boza kıvamını tercih ediyorum....Mesela karnı bahar fırında .....sosumuz akışkan olduğunda  sebze ile daha iyi karışıyor..ama lazanya veya hünkar beğendi yapacaksam daha koyu boza  kıvamını tercih ediyorum...)